Monday, December 4

'Är det här en bra idé?'

Vi lär oss ställa frågan Är det här en bra idé.

Brunnsbo Församlingsblad meddelar att det startats en ny pojkgrupp i Brunnsbokyrkan under ledning av diakon Gunnar Larsson. 12 pojkar i åldern 10-11 år. Artikeln förtäljer inte vem som namngav projektet men vi vet att det är någon som behövt läsa Är det här en bra idé?, A-kursen på 20 poäng. Namnet? Mästarens Pojkar. den som känner sig manad att placera sina gossebarn i den här gruppen kan ta kontakt med Brunnsbokyrkan på telefon 031 731 68 90. (Jag är kanske lite störd men jag kan bara inte sluta skratta åt det här.)

















Drömde. Massor av vänner i ett hus, oavsett nuvarande ålder var alla 19-20 år. En kvinna vid namn Becka var där, och hon var allt jag någonsin drömt om sexuellt och intellektuellt. Jag hade som en inre monolog eller berättarröst och jag minns den delen ordagrant 'allt jag någonsin drömt om, sexuellt och intellektuellt'. Min flickvän var där i huset och hon försökte stimulera min hjärna genom att överallt lägga fram tidningen Slitz åt mig. Plötsligt insåg den inre monologen att 'det är ju flickan som Jerry dejtat ett halvår' och jag vaknde.
Kanske snarare skakad, inte störd. Jag har aldrig träffat 'Becka', känner ingen som känner någon med det namnet och Jerry har mig veteligen inte haft en relation med en 'Becka'. Var kommer hon ifrån? Som en blandning mellan Anna och Sophie, men med bättre ben, röd page och ovalt ansikte. Min 'flickvän' i drömmen existerar inte heller, svassade omkring ansiktslös.'Svassar omkring' är också ett citat från berättarrösten. Det ska tilläggas att the narrative använde ordet 'dejtat' men att det skär genom märg och ben när jag är tvungen att stava ordet på svenska. Som att skriva 'dej'. Jag ryser bara jag läser det.
Analys: Jag är nog helt enkelt skvatt galen.

Mästarens Pojkar.

Josie takes Hyperbolehyde. Ten thousand every second. See her face go touch the sky, when she climbs that rollercoaster high. That mouth! Such bliss! All the planets and the satellites make their home inside her lips. It's a four-minute warning! Atomic tongue! Nitrokisserene! Josie takes Hyperbolehyde.
She's a big dog.

-utdrag ur Metaphorazine från Pixel Juice av Jeff Noon.

No comments: