Wednesday, December 13

Kära gamla AF

09.00, onsdag. Är kallad till möte hos arbetsförmedlingen. Kommer hit och det är stängt till 10.00. Någon Martin Ström syns inte till. Till saken hör att jag blev kallad för ett par nmånader sedan. Det enda den här mannen ville var att få papper på de jobbb jag haft under femton år. Han gav mig två arbetsdagar att skaffa fram dem. Jag styrde naturligtvis om mötet efter att ha förklarat för honom att han motverkade sitt eget syfte en smula genom att kalla med så kort varsel. Nu står jag här, två månader senare: han har inte brytt sig om att skicka ett brev angående mötret som jag begärt, kundtjänst hos AF kan inte ens se att jag har en mötestid och här finns naturligtvis ingen att tala med eftersom de öppnar om ca en halvtimme.

Utdrag ur verkligheten.

Hade ett antal mycket givande timmar i sällskap med en fotocirkel med genomgång av vissa grundläggande funktioner i photoshop. Per försökte instruera utan kortkommandon.

Magnus tycker att jag ska ta mig i kragen och sammanställa ansökningsmaterial till fotohögskolan. Känner mig oerhört underkvalificerad för det, men han har en poäng i att det skulle vara bra att göra det. Det är ju dock juridik som lockar mig mest vad gäller studier. Nu känns ju studerandet i sig som relativt verklighetsfrämmande. Vill inte ha mer kontakt med CSN. Alls. Någonsin.

10.20. Har nu träffat Martin Ström. Enligt honom hade vi inte alls bestämt något möte och han hade inget minne av att ha bett mig inkomma med intyg på premissen 'kom eller bli avskriven som arbetssökande'. Jag skulle istället ha fått beskedet 'kom in när du vill och till vem du vill under tiden fram till den 13e'. Jojo.

Jinxad.

No comments: