Saturday, December 23

Juletiden börjar

Östergötland på gott och ont.

Besökte Ö&B. Fascinerande. Hittade ett 75-kronors Drakborgen att trakassera grabbarna med i Göteborg, nu när vi spelat Svea Rike tills det blivit olidligt. Träffade Jerry på en snabbfika. Trevligt som vanligt, hoppas jag får en chans att hälsa på Sandra före återresan. Stötte på Karin. Hälsade som kortast på Johan. For till Guldringen och julmatade och julglöggade hos Örjan och Eva. Hans närmsta släkt + deras respektive med barn (circa åtta stycken eller så, dom blev svårräknade efter att de fått sin julmustsockerchock och vi fått i oss en tredje cognacsglögg). Stannade så länge jag kände mig bekväm, vilket förvånansvärt nog blev ett helt gäng timmar: jag hade helt enkelt rejält trevligt.

Stadens tempo är olidligt slött. 'Massor av folk' kan översättas till en halvfylld göteborgsspårvagn. Människor man möter tittar på en på ett aningen obehagligt vis och de har inget emot att stöta ihop med varandra, en lätt gnuggning axel mot axel. Som om de vill lukta sig till vad man ätit eller ta en ordentlig titt på ens kläder. Den långsamma promenadtakten gör mig alldeles spattig.

Installerade Photoshop CS2 här hemma och det verkade uppskattat.

Hoppas gänget får det bra i Budapest till nyår, illa att jag inte har möjlighet att åka dit. Det får bli 07-08 istället. Vi lär ju ses till midsommar i alla fall, något att se fram emot.

Kollade på när rymdfärjan landade. Lite underhållning på kvällskvisten. Vad hette snubben som aldrig var ute och promenerade vid den första månlandningen? Minns jag fel? Borde googla men jag ids inte.

No comments: